Edirne Gezisi

kapak

Kültür Gezileri kapsamında okulumuzdaki 9.sınıf öğrencilerimizden 30 kişilik bir grup ile yönetim kurulumuz üyelerimiz Edirne’ye gezi düzenledik.
6 Şubat Cumartesi akşamı derneğimizde Edirne’ye doğru yola çıktık ve saat 24.00 civarında Edirne’ye vardık. Otobüs yolculuğumuz sırasında ilk önce tanışma yapıldıktan sonra söz almak isteyenlerin konuşmaları ardından rehberimiz Murat Özbay bizlere Edirne’nin ilk kuruluşundan günümüze kadar hangi medeniyetlere ev sahipliği yaptığını ve bizim tarihimizdeki öneminden bahsetti.
Geç saatlerde ulaştığımız şehirde İlim Yayma Cemiyeti Edirne Yurduna misafir olduk. Geceyi dinlenerek geçirdikten sonra sabah namazı için Mimar Sinan’ın ustalık eserim dediği Selimiye Camisine geçtik.Namazın ardında caminin emekli imamı ve rehberimizde caminin tarihi ve en yüksek kubbeli cami her şerefesine ayrı ayrı yollardan çıkılması,çinilerinin özellikleri,akustik özellikleri,is odası gibi muhteşem mimari özellikleri hakkında bilgi aldık.Sabah kahvaltımız yurtta yaparak tekrar Selimiye Camisine dönerek caminin medreselerinde kurulan Türk İslam Eserleri Müzesini ve camiye gelir getirmesi için yapılan Arasta’yı gezdik.Yine caminin yanında bulunan çeşmesi inceledikten sonra Edirne ilk çağlarından günümüze eserlerin bulunduğu Arkeoloji müzesi ve Osmanlı Mezartaşları Müzesini gezdik.
Öğle yemeğimizi yedikten sonra 1414 yılında Çelebi Mehmet tarafından yapılan Selçuklu mimarı tarzında olan Eski Camiyi gezdik.Camideki hat yazıları dikkat çekiydi.Ayrıca 9 kubbesinin farklı şekilde olması ve Hacı Bayram Veli’nin vaaz ettiği kürsüsünün bulunmasıda diğer ilgi çeken yanlarıydı.Hemen ardından Eskl Caminin yanında bulunan Bedesteni gezdikten sonra yine Mimar Sinan’ın eseri olan Ali Paşa Çarşı’sını gezerek alışveriş yapma imkanı bulduk.
İkindi namazını ise İkinci Bayezıd Külliyesinde kılarak gezimizin en ilgi çekici noktalarından olan külliye içerinde bulunan 400 yıllık Darüşşifa olarak hizmet veren Sağlık Müzesini gezdik. Müzede kullanılan sağlık gereçleri sergilenmekte ve tıb talebelerine verilen eğitim ve hastaları tedavi yönleri maketlerle canlandırılmakta idi.
Akşam namazını ise yine Edirne’nin en önemli eserlerinden olan Sultan 2.Murad’ın yaptırdığı Üç Şerefeli Camiinde eda ettik. Namazda müezzinliği ise 9.sınıf öğrencimiz yaptı.Cami imamı ve rehberimizde cami hakkında bilgi aldıktan sonra İstanbul’a doğru dönüş yolculuğuna başladık.

2 3

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/istimderorg/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 399